تبلیغات
مطالب پزشکی - تغذیه

به نام خدا

مطالب پزشکی
سلام دوستان عزیز . به وبلاگ مطالب پزشکی خوش آمدید . امیدواریم که این وبلاگ تا حدی مفید باشه و بتونه به برخی از سوالات شما جواب بده . ما رو حتما از نظرات و پیشنهادات خودتون با خبر کنید . ساعت خوبی داشته باشید و موفق باشید


¿تغذیه
سه شنبه 18 اسفند 1383
<:P:>  <:P:>  <:P:>پروتئین نباتی :   <:P:>معمولاٌ اكثر نباتات به نسبت دارای پروتئین هستند ، ولی چون این نوع پروتئین ها نمیتوانند تمام اسید های آمینه لازم بدن را بسازند ، پروتئین های ناقص نامیده می شوند . اما می توانند به علت تنوع ، كمبود پروتئین بدن را تامین نمایند ، لازم به یادآوری است كه پروتئین های نباتی دیر هضم تر از پروتئین های حیوانی می باشد . مهمترین منبع پروتئین های نباتی ، حبوبات بخصوص لوبیای ( سوژا ) و لوبیای قرمز ، غلات ، سبزیجات ، میوه جات ، دانه های روغنی ( پسته زمینی ، زیتون ، گردو و فندق ) می باشد .

بطور كلی مقدار پروتئین در سبزیجات خشك 24 درصد ، در نان 8 درصد ، در سیب زمینی 2 درصد ، برنج 7 درصد و در حبوبات 23 تا 25 درصد است .

<:P:> 

<:P:>

<:P:>

نوشته شده در سه شنبه 18 اسفند 1383 و ساعت 03:03 ق.ظ توسط : سینا
ویرایش شده در سه شنبه 18 اسفند 1383 و ساعت 03:03 ق.ظ